Een systeem als cloud telefonie heeft tal van voordelen in tijden van flexibele werkomgevingen waarin bedrijven altijd communicatief met elkaar verbonden willen/moeten zijn. Voor de meeste mensen is vaste telefonie nog steeds het populairste communicatiemiddel. Maar de tijd van de lokale telefoonsystemen loopt echt ten einde. Cloud telefonie vraagt geen dure investeringenOndanks het feit dat de overstap naar cloud telefonie nauwelijks gepaard gaat met investeringen enerzijds maar juist met vele voordelen anderzijds, denken veel bedrijven nog liever niet na over de mogelijkheid om hun (verouderde) huidige telefoonsysteem te vervangen door cloud telefonie. Servers, opslag en andere IT-infrastructuren bevinden zich tegenwoordig vaak in professionele datacenters. Veel bedrijven hebben deze conversie in de afgelopen jaren reeds voltooid. Een aankoop van een nieuw telefoonsysteem die gepaard ging met een hoge investering. Waardoor er wat hen betreft geen reden is voor alweer een verandering, aangezien het bestaande systeem nog steeds perfect functioneert. Toch zijn er voordelenTelefoonsystemen zijn uiterst belangrijk voor bedrijven, omdat een groot deel van de directe communicatie met klanten en medewerkers via de telefoon plaatsvindt. Vertrouwen op een cloud-based systeem is in veel opzichten de moeite waard, zoals de volgende voordelen laten zien. Flexibel en altijd up-to-dateTechnologieën ontwikkelen zich steeds sneller en veranderen steeds sneller. Maar dankzij cloud telefonie hoeven bedrijven zich geen zorgen meer te maken over verouderde hardware. Dankzij de moderne datacenters is deze altijd up-to-date en kan deze naar behoefte worden geschaald. Als er nieuwe medewerkers worden toegevoegd, kunnen deze eenvoudig via een webportaal worden toegevoegd. Extra functiesWat betreft het scala aan functies is het systeem uit de cloud niets minder dan een lokaal systeem. Telefonische conferenties, faxen, bellijsten, nummerblokkering, enz. zijn zonder problemen mogelijk. Er zijn ook andere virtuele communicatiemogelijkheden zoals videoconferencing en het delen van schermen. Functie-updates kunnen ook worden gebruikt om eenvoudig nieuwe functies te implementeren. Veilig en betrouwbaarDatacenters zijn gespecialiseerd in de exploitatie van IT-infrastructuren. Daarom zijn ze beschermd tegen storingen. Zowel van onbevoegde toegang als van andere gevaren zoals brand of water. Aangezien de communicatie van een systeem uit de cloud afhankelijk is van de internetverbinding, moet er bij nood wel een internettoegang beschikbaar zijn, waarmee een storing kan worden overbrugd. Meer efficiëntie en lagere kostenNiet alleen omdat datacenters meestal zeer efficiënt worden geëxploiteerd, maar ook omdat het gebruik van softwaretelefoons in het bedrijf elektriciteit en dus kosten bespaart. Ook zijn er in de cloud nauwelijks kosten verbonden aan de aanschaf, het onderhoud en de modernisering van het systeem. Altijd verbondenNieuwe locaties kunnen via de cloud worden geïntegreerd in de bestaande telefooncentrale. Zelfs medewerkers die thuis of onderweg werken, kunnen gemakkelijk verbinding maken via de internetverbinding en elkaar vervolgens gratis bellen. Bedrijven zijn flexibel en werknemers kunnen overal werken en bellen met hun vaste nummers. Kortom, meer dan voldoende voordelen om contact op te nemen met de deskundigen van De Nederlandse Provider. |