Een bedrijf dat telefoontjes van klanten krijgt. Negen van de tien keer betekent dat goed nieuws, want dat betekent ten eerste dat het bedrijf überhaupt klanten heeft, maar betekent bovendien dat er een interactie is met deze klanten en zij geïnteresseerd genoeg zijn om hun tijd te besteden aan het opbellen van het bedrijf. Gefeliciteerd! Als ondernemer zit je waarschijnlijk op de goede weg. Waar het echter mis gaat is de communicatie of zelfs het ontbreken van verdere communicatie. Veel bedrijven hebben een hart voor wat ze doen, maar zijn simpelweg niet voorzien van de juiste vaardigheden om op een professioneel niveau met klanten te communiceren en extra service te verlenen. Dit is jammer, want juist door extra professioneel te zijn kan een bedrijf momenteel nog beter scoren. Product kwaliteit is immers minder belangrijk voor de klant dan de manier waarop hij of zij behandelt wordt! Daarom moet je er als bedrijf voor zorgen dat je altijd goed bereikbaar bent, ook als de vaste telefoniste niet aanwezig is, of wanneer jijzelf in een bespreking zit waardoor jij op dat moment niet bereikbaar bent. Een oplossing zou het inschakelen van een antwoordservice kunnen zijn. De kans is groot dat zij professionele telefonisten in dienst hebben en sowieso goed zijn in communiceren. Een bijkomend pluspunt is dat zij ook bereikbaar zullen zijn als jij zelf niet bereikbaar bent, waardoor de klant nooit voor niets belt. Maar als je het doet, kan je het beter gelijk goed doen. Een eenheidsworst van een antwoordservice is een goed begin, maar als je nog dat ene stapje verder kunt zetten is dat zeker aangeraden. Denk bijvoorbeeld aan een service waarbij je betaald per telefoontje en je bovendien een persoonlijke telefonist hebt! Kijk bijvoorbeeld eens bij Bizziphone naar de mogelijkheden die bij jouw wensen aansluiten. |
http://www.bizziphone.com/ |